Lees dit & stop met geld verspillen aan betaalde advertenties

Lees dit & stop met geld verspillen aan betaalde advertenties

De meeste advertenties worden nooit gelezen.
Weet je nog dat je aan het scrollen was en al die advertenties negeerde? Waarom? Door saaie, vage en nietszeggende titels. 

Titels zijn het belangrijkste deel van elke advertentie.
Niet alleen advertenties, denk maar eens aan waar je titels tegen komt.
Ze zijn niet voor niets overal..

Stel je voor dat je eigenaar bent van een hoogwaardige steakhouse.

Het restaurant is een meesterwerk.
De geur van perfect gebakken biefstuk, het geluid van de grill, gedimde lichten en een prachtige inrichting dragen bij aan de anticipatie. Ook bied je de beste service.

Maar als er buiten alleen "steakhouse" op je bord staat, zullen voorbijgangers dan massaal naar binnen stormen?

Zeker niet!

Je hebt een titel nodig die het water in de mond laat stromen en het verlangen naar een steak opwekt.

"Malse Wagyu Biefstuk, tot in de perfectie gerijpt, smelt in de mond."

Dit geeft een goed beeld van wat je klanten kunnen verwachten en laat ze verlangen naar je product. Nu biedt je steakhouse niet alleen biefstuk aan, maar een luxe culinaire ervaring. 

Je kan het beste artikel ter wereld schrijven maar, als je titel slecht is, zal niemand het ooit lezen.

De titel is jouw belofte.

Misleid en overdrijf niet. Als je de belofte in je titel nakomt bouw je vertrouwen en geloofwaardigheid op. Dat is de basis voor een goede langdurige relatie met je publiek en potentiele klanten.

Wat maakt een titel goed

Om te begrijpen wat een goede titel is, moeten we naar het doel van titels kijken.
Het geven van informatie is het makkelijke antwoord. 
En het is deels correct. 

Het geven van informatie alleen is niet genoeg. Vermijd altijd ‘blinde titels’.
Een blinde titel begrijp je alleen als je de rest van de tekst hebt gelezen.
Dit wil je als adverteerder NOOIT gebruiken.

Een GOEDE titel doet meer dan alleen informatie geven.

Een goede titel pakt meteen de aandacht van de doelgroep en geeft een reden om verder te lezen.

Bij het maken van een advertentie is het enorm belangrijk om te zorgen dat de titel de aandacht van jouw doelgroep grijpt. Hiervoor moet je wel scherp hebben wie die doelgroep precies is. Daar lees je alles over in dit artikel.

Hoe grijp je die aandacht dan?
Simpel. Wil je moeders bereiken, dan zet je het woord “moeders” in de titel.
Wil je mensen met een auto bereiken? Dan zet je “Automobilisten” in de titel.
Daarnaast maak je aanspraak op het eigenbelang van de lezer. Als je ze een aantrekkelijk, wenselijk en krachtig voordeel belooft, lezen ze geheid verder.

Hoe je de perfecte titel voor elke ad schrijft

De titel is DE plek om te laten zien hoe jij je onderscheidt.
Noem de voordelen van jouw product of dienst.
Vertel de lezer hoe je hun leven een stukje makkelijker en beter kan maken.
Als je informatie/kennis deelt, vertel je wat er te leren valt door verder te lezen.

Vergeet dus nooit te noemen wat er te winnen valt voor de lezer.

Als je dit toepast dan zal je doelgroep geen keus hebben dan verder te lezen.

Ze staan namelijk op het punt om een oplossing te vinden voor een probleem waar ze mee te maken hebben..

Verwerk je belofte in de titel en maak deze zo toepasselijk, wenselijk en voordelig voor de lezer als mogelijk.

Een goed begin is meer dan het halve werk

In ieder geval, als het op advertenties aankomt.

Door alleen de titel aan te passen kan je een advertentie 20 keer beter laten presteren.

Met een goede titel heb je het grootste deel van de strijd al gewonnen.

Bij adverteren is dat de strijd om de aandacht van je prospect.
Een goede titel is hoe je de strijd gegarandeerd wint.
80% van je kans op succes wordt hier bepaald.

Als je de aandacht hebt, kan je de rest van je advertentie gebruiken om de laatste punten te scoren. Maar als je deze strijd verliest dan maakt de rest van je advertentie niet meer uit. het zal nooit worden gelezen.

Ben je benieuwd hoe goede titels jou meer klanten op kunnen leveren?

Neem dan hier contact op.

Tot snel,

Tim

Terug naar blog

Gratis Marketing Consult! Maak een Afspraak: