Wat ik bedoel is dat je altijd met een bepaald type persoon werkt.
Waarschijnlijk denk je nu:
“Ja Tim, ik weet wat een niche is…”
Maar als je goed kijkt naar de personen binnen je niche, dan zul je iets merken.
De meeste, of zelfs alle mensen in die niche hebben dingen gemeen. Het kan hun kapsel zijn, smaak van muziek, keuze van kleding, de kleur van hun ogen… eigenlijk alles.
Er is altijd een thema, een gemeenschappelijke eigenschap.
Neem je doelgroep onder de loep
Een niche kan worden gedomineerd door één bepaald type of door meerdere types.
Soms zie je zelfs sterke tegenpolen die toch een gedeelde interesse hebben. Dit is zeldzaam, maar niet geheel ongebruikelijk.
Wat je NOOIT ziet is iedereen in één niche.
Daarom is het juist zo belangrijk om te begrijpen met wie je zaken doet.
En dat is precies waar veel bedrijven de mist ingaan.. Ze verdiepen zich niet in wie de klant echt is, omdat ze geloven dat iedereen klant kan zijn.
Waarom je beter aan niemand kan adverteren dan aan iedereen
Tenzij je een marketing budget van miljarden en miljarden euro's hebt, wil je absoluut niet aan iedereen adverteren.
Waarom?
Het extreem inefficiënt! Het gaat nooit werken.
Door te proberen iedereen tegelijk aan te spreken, spreek je uiteindelijk niemand aan.
Als je de taal van je perfecte klant niet leert spreken.. Het type mens die echt wat aan jou product of dienst heeft..
Dan zal je verdwijnen in de eeuwige leegte. Samen met je zuurverdiende geld, je tijd en je inspanningen.
Meer verkopen met klantkennis
Door je klanten te leren kennen en helder te hebben met wie je zaken doet, kun je niet alleen je product of dienst, maar zelfs je woordkeuze beter afstemmen op je doelgroep.
Door de taal van je perfecte klant te spreken en te laten zien dat je ze echt begrijpt, verhoog je de kans om te verkopen enorm.
Dus, leer je klanten kennen! Hierdoor kan je jouw doelgroep veel beter en effectiever bereiken. Je marketing zal ook een stuk eenvoudiger worden. Probeer het eens uit.
P.S. Als je hulp nodig hebt met het bereiken van je perfecte doelgroep. Neem dan hier contact met me op voor een gratis marketing consult.
Tot snel,
Tim