Massamarketing werkt niet. Doe in plaats daarvan dit:

Massamarketing werkt niet. Doe in plaats daarvan dit:

Snel vraagje: wie is jouw ideale klant?

Veel ondernemers beantwoorden die vraag met een variatie van:

'Iedereen met een hartslag' en 'Iedereen met het geld om me te betalen.'

Twee problemen daarmee:

Het beperkt de doelgroep niet echt. 

Het werkt alleen als je een onbeperkt marketingbudget hebt.

Als we iedereen proberen te bereiken die aan die beschrijving voldoet, dan is een paar honderd miljoen dollar een goed begin voor onze marketingcampagne.

Maar wat als je werkt met een marketingbudget dat minder is dan het BBP van een klein Afrikaans land?

Nou, dan is dit artikel voor jou!

Waarom Tapijtbombardement Marketing Niet Werkt

We zijn allemaal opgegroeid met massamarketing. Coca-Cola, McDonald's, Apple. Deze bedrijven zijn zo aanwezig tegenwoordig dat het bijna onmogelijk is om een wereld zonder hen voor te stellen.

Dan starten we ons bedrijf. En we realiseren ons dat we niet dezelfde middelen hebben om te adverteren als Coca-Cola. We hebben simpelweg niet het budget om de markt te verzadigen met onze boodschap.

Het massaal bombarderen met je slogan of je logo werkt niet, tenzij je een miljardenbedrijf bent. Het is ook niet de manier waarop een van deze grote merken is begonnen.

Sterker nog, ik durf te wedden dat elk groot merk dat je kent is begonnen met hetzelfde mechanisme.

Ze creëerden een RSO. Een Rock Solid Offer. Een aanbod dat direct aansloot bij hun ideale klanten. De mensen die zij identificeerden als perfecte klanten voor hun product of dienst.

Effectieve marketing draait om dat concept en dat concept alleen. Ben jij in staat om je RSO voor de juiste mensen te krijgen?

Dynamische Marketing Met Je RSO

Ik zag onlangs een documentaire over iets dat 'blast fishing' of 'dynamietvissen' heet. Sommige mensen (ik geloof dat het in Tanzania was) ontdekten dat vissen een stuk makkelijker was als je gewoon een staaf dynamiet in het water gooide.

Dynamiet gaat af, vissen worden gedood of versuft door de explosie, en je schept ze gewoon op. Geen hengels of aas of iets dergelijks nodig.

Dat is wat een RSO voor je doet in je markt. Niet alleen zullen je ideale klanten magnetisch aangetrokken worden door je boodschap, als je aanbod solide is, zul je ook de mensen aantrekken die erover nadenken, ermee spelen, het overwegen. Je schept dus ALLE vissen op.

Dus hoe stel je een RSO samen? Laten we het daar in de volgende post over hebben.

Tot snel,

Tim

P.S. Als je wilt weten hoe ik een RSO in jouw bedrijf zou toepassen, neem dan gerust contact op. Vul het formulier in op deze pagina en Ik neem persoonlijk contact met je op om te zien of we een goede match zijn.

Terug naar blog

Gratis Marketing Consult! Maak een Afspraak: