Hoe je jouw ideale klanten dwingt om aandacht te besteden aan jouw marketing

Hoe je jouw ideale klanten dwingt om aandacht te besteden aan jouw marketing

Weinig mensen weten dit, maar er is een eenvoudige manier om te voorspellen hoe succesvol je advertentie zal zijn.

Ik noem het de “double take test”.

Doe alsof je de perfecte klant voor je bedrijf bent. Kijk naar je advertentie. Scroll eroverheen, zoals een potentiële klant dat zou doen.

Als je eroverheen scrollt en het DWINGT je om nog een keer te kijken? Dat betekent dat het een goede advertentie is.

Je advertentie moet zo sterk zijn, zo effectief door de ruis snijden, zo direct tegen HEN spreken… dat ze geen andere keus hebben dan verder te lezen of te kijken.

Hier is hoe je dat doet: 

Moderne problemen -> mystieke oplossingen

Advertenties zijn overal. Iedereen wil je aandacht en het is nog nooit zo competitief geweest als vandaag.

Daarom zijn we allemaal behoorlijk goed in het filteren van advertenties en informatie die ons niet interesseert. Je hebt geen andere keuze.

Het klinkt als een slechte zaak voor ons maar… eigenlijk is het goed nieuws. Je hoeft alleen maar een marketing helderziende te worden

En het kost maar een paar minuten om je marketing super-krachten te ontwikkelen. 

Hoe je een marketing magiër wordt

Je hebt geen ouijabord nodig. Je hoeft geen symbolen op de grond te tekenen of duistere magische geheimen te leren van een heksendokter. Je hoeft zelfs niet de Himalaya's te beklimmen om te studeren bij een geheime kloosterorde.

Een marketing profeet worden is veel eenvoudiger dan dat.

Het enige wat je moet aanscherpen is je verbeelding.

Hier zijn de eenvoudige stappen:

Stel je voor dat je een potentiële klant bent. Denk aan je dagelijkse leven. Hoe de wereld er voor jou uitziet.

Stel je nu voor welk bericht je dagelijkse leven als potentiële klant zou doordringen. Welke woorden, zinnen, beloften, garanties zouden je ‘wakker maken’, je dwingen om op te letten?

Dat is de basis voor elke zeer succesvolle marketingcampagne.

Waarom is dit zo krachtig?

Omdat de meeste marketing gewoon ‘massa marketing’ is. Hetzelfde saaie bericht de wereld in schreeuwen, hopend dat iemand er per ongeluk op stuit en besluit te kopen.

Ik zal je een voorbeeld geven.

Ontsnap uit de marketing middeleeuwen

Kijk eens naar de marketing van willekeurige makelaars in welk land dan ook ter wereld. Het is bijna wonderbaarlijk genoeg hetzelfde. Het maakt niet uit welke taal, het maakt niet uit welk land. Het is allemaal hetzelfde. Hier is hoe het eruitziet:

‘Als je je huis wilt verkopen, bel XXX’.

En, als ze net een klein beetje geavanceerder zijn, zeggen ze:

‘Als je je huis wilt verkopen, bel XXX voor een gratis taxatie’.

Het is in 100 jaar niet veranderd. Het zal waarschijnlijk in de komende 100 jaar niet veranderen.

Dat is een beetje triest. We zijn mensen. We zouden constant moeten ontwikkelenen en dingen beter moeten maken. Niet eeuwen lang in dezelfde positie blijven.

Maar veel industrieën zitten in de marketing Middeleeuwen. Ze doen hetzelfde als wat ze al decennia doen, hopend en biddend dat het beter zal worden, als middeleeuwse boeren.

Laten we naar de Moderne Tijd gaan en onszelf afvragen:

“Als ik mijn huis zou willen verkopen... wat zou mijn interesse wekken?”

Je zou eindigen met iets als:

“Wil je je huis voor de hoogste prijs verkopen? Download deze gratis handleiding met 4 tips om het meeste uit je huis te halen”

“Een huis kopen? Hier is hoe je een nieuw huis kunt kopen en je oude huis kunt verkopen zonder twee hypotheken te betalen”

Dit zijn problemen die verkopers ervaren. Daarom zullen deze marketingboodschappen je veel meer respons opleveren dan: “bel me en ik zal proberen je iets te verkopen”.

Je in de schoenen van je potentiele klant verplaatsen zal je marketingkrachten enorm versterken. Probeer het uit, je zult er geen spijt van krijgen.

P.S. Als je alles wilt weten wat je nodig hebt om vandaag met Meta Ads te beginnen, download dan onze gratis handleiding hier

P.P.S. Als je nieuwsgierig bent naar wat wij in jouw situatie zouden doen, neem dan contact met ons op door het formulier hier in te vullen!



Terug naar blog

Gratis Marketing Consult! Maak een Afspraak: