Hoe je de aandacht van je perfecte klant krijgt

Hoe je de aandacht van je perfecte klant krijgt

Negeer je jouw perfecte klant zonder het door te hebben?

Klinkt als een vreemde vraag, toch? Maar dat is het zeker niet. Want ik maakte jarenlang exact dezelfde fout. En ik zie het nog steeds overal om me heen gebeuren.

Veel bedrijven zijn enorm gegroeid nadat ze erachter kwamen hoe ze deze fout konden herstellen. Dus laten we beginnen:

 

Het Station probleem

Stel je een druk Station voor, het is overvol, lawaaierig, mensen zijn overal.

In die menigte is een bepaald iemand en je MOET zijn aandacht krijgen.

Hoe zou je dat doen?

Je zou op een bankje kunnen gaan staan en hopen hem in de menigte te spotten.

Je zou het mensen een voor een kunnen vragen. Maar met duizenden mensen is dat niet praktisch.

De beste manier om zijn aandacht te krijgen?

Zeg zijn naam.

Dat klinkt logisch, toch? Maar wat heeft dit te maken met het bereiken van je perfecte klant?


Dringende problemen oplossen

Als ik met klanten praat, stel ik veel vragen. Een daarvan is:

“Wie is je perfecte klant? Wie is perfect voor jouw dienst?”

Af en toe antwoordt de klant:

 “Iedereen, we verkopen aan iedereen!”

Nee.

Dat doe je niet.

Om twee eenvoudige redenen: 

  1. Niet iedereen heeft jouw product of dienst nodig. 
  2. Door te proberen iedereen aan te spreken, zul je uiteindelijk niemand aanspreken

Een perfecte klant heeft een probleem, een verlangen, iets dat ze echt willen. En jouw dienst geeft ze wat ze willen.

In het Engels noemen ze dit een ‘Bleeding Neck' of terwijl ‘bloedende nek probleem’.

Iets dat je meteen wilt oplossen. Een jeuk die je wilt krabben.

Bereik die mensen en je lost elk marketing- en verkoop probleem op. 

Hier is hoe je dat doet:


Je Perfecte Klant Bereiken

Als je een hondentrainer bent, zou je theoretisch aan iedereen die een hond heeft kunnen verkopen.

Maar stel dat je meest winstgevende dienst is om nieuwe hondeneigenaren te helpen hun puppy te trainen om te stoppen met kauwen op meubels en te stoppen met poepen in huis.

In plaats van elke hondeneigenaar te targeten, richten we ons dus op puppy-eigenaren.

De SLECHTSTE manier om die perfecte klanten te bereiken is door een advertentie te plaatsen die iets zegt als:

================ 

Jan’s Hondentraining


We trainen alle honden, alle rassen, alle leeftijden om alles te doen.


Dit is wat we kunnen doen:

  • Je hond trainen om te apporteren.
  • Je hond trainen om niet aan de riem te trekken.
  • Je hond socialiseren met andere honden.
  • Je hond trainen om geen spullen in huis te slopen.

Als je een hond hebt en je wilt dat wij hem trainen voor wat dan ook, bel ons dan op: …

================


Zie je het probleem?

Het is zo saai en standaard… dat niemand gaat denken:

“Dit is voor MIJ!”

En dat is precies de reactie die we willen dat onze perfecte klant heeft:

“Dit is voor mij. Dit lost mijn probleem op. Deze persoon begrijpt waar ik mee te maken heb.

Wees dus niet bang om op te vallen en pas je boodschap aan naar je perfecte klant.

Tot snel, 

Tim

P.S. Als je wilt dat we naar je marketingplan kijken om te zien wat we voor je kunnen doen, neem dan hier contact met ons op.

P.P.S. Als je meer klanten probeert te krijgen met behulp van meta-advertenties, download dan onze gratis handleiding hier.



Terug naar blog

Gratis Marketing Consult! Maak een Afspraak: