Hoe je content schrijft die VERKOOPT

Hoe je content schrijft die VERKOOPT

“Het Pareto-principe stelt dat 20% van de online content 80% van de views krijgt.”

Dit is wat ze me op school hebben geleerd. En dat is compleet fout.

Het is eerder zo dat 5% van de content 95% van de views krijgt.

Weet je waarom?

Omdat de meeste content SAAAAAAI is.

Repetitief. Cliché. Droger dan je tong als je wakker wordt met een epische kater.

Dus hier is wat je moet doen om je content in die awesome 5% te krijgen in plaats van bij de vergeten 95%.

Het geheim van het creëren van content die VERKOOPT (zonder irritant, schimmig en overdreven salesachtig te zijn)

De eerste stap is simpel. We moeten stoppen met schrijven als een natte dweil. Injecteer wat dynamiet in je tekst.

De beste manier om dat te doen?

Schrijf alsof je een gesprek voert met een goede vriend. Houd het casual, houd het echt. Zoals ik hier doe.

Schrijf alsof je aan de bar zit, ontspannen aan het praten met een ander mens.

Dat betekent veel korte, krachtige zinnen.

Af en toe mag een zin wat langer zijn, zoals deze, maar de meeste zinnen zijn pittig, snel en to the point.

Breek die eindeloze, Tolkien-achtige alinea's op. Niemand heeft daar tijd voor!

We moeten het MAKKELIJK leesbaar maken, makkelijk door te scannen.

Gebruik messcherpe hooks die je lezer grijpen en niet meer loslaten
Je kan er niet omheen, je moet je lezer vastpakken EN in die positie houden.

Maak het onmogelijk om je tekst weg te leggen. Laat hem die eerste zin lezen, en dan de volgende… en de volgende… en de volgende… tot hij bij het einde komt, hijgend naar adem.

Dus laten we dit soort dingen niet doen:

"Wij zijn heel goed in wat we doen en de concurrentie is slecht en we zitten al 20 jaar in het vak en we geven echt om jou als klant."

Dat is zwakker dan een veganistische bodybuilder. Het is wat je concurrenten zeggen. Het is voorspelbaar. Maar het ergste?

Het is saai. En saai betaalt de rekeningen niet in contentland.

Wanneer mensen voor het eerst op je artikel belanden, zijn ze nog niet klaar om zich te committeren. Ze bekijken alleen even het menu, kijken of er iets interessants bij zit.

Het is aan jou om met je titels, inleidingen en alinea's hen te VERKOPEN op het idee om verder te lezen.

Dat is precies wat ik hier doe. inleidingen die delen van het verhaal onthullen en de belangrijkste punten raken. Maar hier is het echte geheime ingrediënt:

Je moet alles over HEN laten gaan

De lezer. Maak HEN de ster van de show.

Niet om je gevoelens te kwetsen, maar niemand geeft een fluit om ons. Iedereen geeft om zichzelf.

Pas wanneer ze geloven en begrijpen dat je ze echt probeert te helpen, zijn ze klaar om je verhaal te horen.

Dus houd het scherp gefocust op hoe het lezen van jouw tekst HEN zal helpen.

Het laatste punt dat ik wil bespreken:

Sla de bullshit over

Dans niet om hun scepsis en bezwaren heen als een eerstejaarsstudent die bang is om iemand te beledigen door niet elk denkbare voornaamwoord op te nemen in zijn social media bio.

Pak mogelijke bezwaren en problemen direct aan.

Onthoud deze quote van de OG van adverteren:

"De consument is geen idioot. Ze is je vrouw." David Ogilvy

Zeg waar het op staat, wat ze waarschijnlijk denken, en ontkracht het dan met logica, empathie en keiharde feiten. Wees gewoon eerlijk met mensen.

Ik wilde het ook hebben over Call to Actions, maar dat verdient een eigen artikel. Dus dat bespreken we in een volgende aflevering.

Voor nu - laten we AAN DE SLAG gaan!

Tot snel,

Tim

P.S. Als je wilt dat ik je hiermee help, of je tekst schrijf, of je help betere teksten te schrijven... dat kan!

Neem vandaag nog contact op met ons bureau. Als we een goede match zijn, kijk ik persoonlijk naar jouw bedrijf en marketing. Ik bedenk een strategie over wat ik anders zou doen, en bespreek dit uitgebreid met je tijdens een gesprek.

Geen kosten, geen verplichtingen.

Als je wilt samenwerken, leg ik precies uit hoe dat werkt, als je niet wilt samenwerken is dat ook prima. Geen harde verkoop, geen druk, geen irritante verkooptechnieken.

Klinkt goed? Vul dan dit formulier in: Gratis marketing analyse.

Terug naar blog

Gratis Marketing Consult! Maak een Afspraak: